Drömmen om en liten gård

Bild från förra sommaren...stigen upp till vedbon :/
Drömmen lever men åh så mycket jobb innan man kommer fram till målet. Men tänk att leva utan drömmen, utan att ha en plan för framtiden...jag känner mig lycklig som lever mitt i min dröm, i allt stök och slit som det ofta innebär. Jag hörde en person jag ser upp till säga något en gång som fastnat hos mig, för jag känner igen mig! "Jag kan se precis hur det kommer att bli och se ut när det blir klart, så därför har jag inte bråttom". Säkerligen frustrerande för andra inblandade som vill bli färdiga ;) 

Drömmen har vuxit fram, till en början handlade det om att få bo ute på landet, där jag alltid trivts bäst. Det tog oss tre år att återställa undervåningen till sin forna glans och dra in vatten och avlopp till badrum och kök, så nu har jag flyttat in permanent. Övervåningen får vänta. Drömmen utvecklade sig ganska snabbt till att även innebära odling för självförsörjning på grönsaker och ganska kort därefter föddes tanken om en minigård. En lite gård på en yta av 3600 m2 ....är det möjligt!? Japp, det beror helt på vad man innefattar i ordet "gård". 

Just nu är prioriteringen att ta tag i den förvildade tomten för att frigöra de m2 vi har...asparna har tagit över på flera ställen. Sedan bygger jag hela tiden ut min köksträdgård, för att få plats med allt jag förodlar, det är ju så himla kul! Tunnelväxthuset ska även bytas ut mot ett större som går att bygga ut om man vill i framtiden.

Jag ser framför mig en liten gård med flera små hus och en; köksträdgård, tunnelväxthus, hönshus och (om m2 räcker till) tre getter och kanske några ankor. Visst låter väl det som en gård?
Vårstädning i odlingarna

Kommentarer

Eva Haarberg sa…
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Illianas sa…
Vad härligt det låter!

Populära inlägg